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Normale Version: Space Engine
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Hier ein neuer Space Simulator, der sogar Celestia noch bei weitem übertrifft. Ein wirklicher Geheimtipp für verregnete Tage. Big Grin

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Zitat:"SpaceEngine - a free space simulation program that lets you explore the universe in three dimensions, from planet Earth to the most distant galaxies. Areas of the known universe are represented using actual astronomical data, while regions uncharted by astronomy are generated procedurally. Millions of galaxies, trillions of stars, countless planets - all available for exploration. You can land any planet, moon or asteroid and watch alien landscapes and celestial phenomena. You can even pilot starships and atmospheric shuttles."



--> All types of celestial objects are represented: galaxies, nebulae, stars and star clusters, planets and moons, comets and asteroids.
--> Known celestial objects are represented using data from the catalogs: galaxies (NGC/IC), stars (HIPPARCOS), star clusters, nebulae, planets (our Solar system data and known extrasolar planets).
--> Uncharted regions of space feature procedurally generated objects: galaxies, stars, star clusters, nebulae and planetary systems.
-->The observer is free to move around the universe. Transition between any celestial body and any scale occurs seamlessly.
-->The observer can move around in space using the WASD keys, like in First Person Shooters. Movement with inertia is made possible in Spacecraft mode or Aircraft mode.
--> "Select and fly" autopilot: just click on any object with the mouse and hit the 'G' key to automatically go directly to the object.
--> Automatic binding of the observer to a moving object and automatic selection of optimum flight speed.
--> Search for celestial objects by name. Search for stars in a radius around you. Scalable map of the Universe and a planetary system browser. Saving locations and autopilot's journal.
--> Built-in wiki system with descriptions of many known objects and ability to extend by user. Possibility of renaming and describing of any object, including procedural ones.
--> The orbital motion of planets and stars is calculated in real time, with the ability to accelerate, decelerate, or reverse the flow of time.
--> Display of orbital paths of celestial objects, their rotation and motion vectors, labels and markers, celestial grid, current selection pointer and user velocity vector.
--> Volumetric 3D models of galaxies and nebulae with interstellar dust clouds.
--> 3D landscapes of planets and stars: for many solar system bodies actual data from space probes is used; for uncharted and procedural planets the surface is generated procedurally on the GPU.
--> The exact model of the Earth's atmosphere (code by Eric Bruneton), adapted for the other planets.
--> Lighting effects: lens flares, solar eclipses, shadows of planetary rings. Celestial objects cast light and shadows onto each other.
--> Controllable space ships (alpha).
--> Original background music with context-dependent switching of tracks.
--> Localization to many languages, with the ability to add new ones.
--> Ability to import user addons: models, textures, catalogs.



http://en.spaceengine.org/
Ach so das Programm hat 850 MB. Ist also auch vom Downloadumfang noch im Rahmen.

Edit: Ich Hans mir mal auf meinem betagten Rechner installiert und muss sagen, dass das Programm schon interessant ist. Allerdings braucht mein PC zu lange, um die Grafiken zu berechnen, so dass es mich nun nicht vom Hocker reist. Was mit moderneren Computern möglich ist, siehe hier in diesem Video.

Dank meines umgebauten Rechners kann ich nun endlich SpaceEngine in der Version 0.9.8.0 nutzen. Das Programm läuft recht flüssig, trotz etwas hakeliger Steuerung. Big Grin




Hier ein Screenshot eines Planeten in der Großen Magellanschen Wolke (im Hintergrund unsere Milchstraße). Rolleyes
Hallo,

ich habe das letzte Jahr schon mal kennen gelernt und habe es wieder verworfen.
Das ist ein echter Ressourcenfresser.
Ih verfolge derzeit WWT. Ziel ist es damit eigene Planetarienshows zu erstellen. Deutlich besser als Space Engine.
Hierzu bietet sogar das Zeiss Planetarium Berlin eine Weiterbildung an zu der eine modifizierte Version vorgestellt wird, die auch die Fulldomeprojektion sauber beherrscht.
Auf meinem Rechner läuft das Programm flüssig. Ich muss natürlich sagen, dass ich 32 GB Arbeitsspeicher habe und ich selbst Photoshop/LR, BOINC noch im Hintergrund laufen haben.
Endlich hab eich herausgefunden, wie man Raumfahrtzeuge zu Himmelskörpern steuert . Big Grin

Hier die U.S.S. Voyager im Warpflug zum Stern Alnitak (Zeta Orionis)...